E-learning

Curs video : Scrierea cererilor de finanțare


Limba: Română

Durată curs: 1.5 h

Categorie: Scrierea cererilor de finanțare

Teme: 12

Obține certificat: Da

Descriere

Centrul CONTACT, cu suportul financiar al Suediei, a elaborat un curs video pentru reprezentații societății civile și liderii comunitari care vor să-și dezvolte capacitățile în scrierea cererilor de finanțare sau, cum se mai spune în mediul ONG-iștilor – scrierea proiectelor.

În cadrul acestui curs vor fi prezentate 12 teme,  însușirea cărora va consolida capacitățile dumneavoastră în identificarea, prioritizarea și descrierea problemelor comunitare, formularea scopurilor și obiectivelor specifice, elaborarea planurilor de acțiuni și a bugetelor, planificarea activităților de monitorizare, evaluare și asigurare a durabilității proiectelor.

Cursul este împărțit pe secvențe video care pot fi ușor accesate și vizualizate de fiecare persoană interesată în acest domeniu ori de câte ori va avea nevoie.

Introducere


Ce vei învăța

    • Introducere în teoria și practica scrierii cererilor de finanțare
    • Structura unei cereri de finanțare
    • Identificarea, prioritizarea, formularea și descrierea problemei
    • Formularea scopului proiectului
    • Formularea obiectivelor specifice ale proiectului
    • Strategia (metodologia) proiectului
    • Elaborarea planului de acțiuni
    • Elaborarea bugetului proiectului
    • Monitorizarea, evaluarea proiectelor
    • Precondițiile și analiza riscurilor
    • Asigurarea durabilității proiectului
    • Raportarea proiectelor

Traineri

[mvc_team_profile memb_skill=”Expertă Centrul CONTACT” image_id=”7162″ memb_name=”Liliana Porumb” social_icon=”fab fa-facebook”]
[mvc_team_profile memb_skill=”Expert Centrul CONTACT” image_id=”7164″ memb_name=”Vasile Cioaric”]

    • Ce este un proiect?

Proiectul constă dintr-o serie logică de activități şi investiții care au scopul de a rezolva probleme specifice din comunitate

    • Care este problema pe care dorim să o soluționăm în rezultatul implementării proiectului?
    • Ce scop dorim să atingem în urma implementării proiectului?
    • Care vor fi pașii pe care îi vom întreprinde pentru a atinge scopul și a soluționa problema?
    • Ce strategii vom urma pentru ca obiectivele specifice să fie atinse?
    • Ce activități de bază vom desfășura pentru a realiza cele preconizate în proiectul nostru?
    • Ce este o problemă?

Problema este o situație nedorită care afectează grav viața și bunăstarea  unei comunități, grupuri sociale, instituții sau organizații și care necesită o soluționare urgentă.

    • Ce definim scopul unui proiect?

Scopul este rezultatul final care poate duce la o schimbare.

Răspunde la întrebările: ”Ce dorim și nu avem? Ce se va schimba?”

Scopul ar putea fi formulat în felul următor:

Asigurarea accesului persoanelor  cu nevoi speciale la instituțiile publice.

Obiectivele specifice sunt sarcinile ce urmează a fi realizate pentru atingerea scopului.

 Indicatorul de bază care ne arată deosebirea dintre obiectivele specifice și activitățile dintr-un proiect  sunt:

  1. Modalitatea de realizare a sarcinii.
  2. Rezultatul obținut.

Strategia (metodologia) răspunde la întrebarea: ”Cum vom face?”

Strategiile se elaborează pentru fiecare obiectiv specific aparte și conțin activități (măsuri) descrise amănunțit

    • Ce este un plan de acțiuni?

Planul de acțiuni este reprezentarea grafică sau în formă tabelară a modului și consecutivității de realizare a activităților.

Pași în elaborarea Planului de acțiuni:

  • Lista tuturor activităților proiectului;
  • Împărțiți activitățile în sarcini realizabile și sub-activități;
  • Stabiliți termeni de realizare pentru fiecare sarcină;
  • Alcătuiți graficul activităților principale;
  • Alocați sarcini în cadrul echipei.

Bugetul – planificarea proiectului din punct de vedere financiar, este o imagine generală a resurselor necesare atingerii scopului propus. Bugetul proiectului este oglinda financiară a activităților și rezultatelor.

În elaborarea bugetelor de proiect se utilizează două abordări:

  1. Planificarea cheltuielilor pe fiecare din activitățile planificare și apoi sumarea acestor cheltuieli într-un buget total.
  2. Elaborarea bugetului pe categorii de cheltuieli.


Monitorizare – observare regulată şi înregistrarea activităților organizate în cadrul unui proiect sau program prin colectarea sistematică şi periodică de date.

Evaluare – analiza periodică, aprofundată a realizărilor obținute în cadrul unor proiecte/activități.

    • Ce sunt precondițiile și cum urmează a fi acestea descrise?

Precondițiile sunt situații existente înainte de începerea proiectului care condiționează de la bun început succesul sau insuccesul acestuia. De cele mai multe ori acestea țin de mediul extern și nu depind de managementul proiectului.

Tipuri de durabilitate a proiectelor:

      • Durabilitatea financiară
      • Durabilitatea instituțională
      • Durabilitatea la nivel de politici
      • Durabilitatea privind mediul înconjurător

Tipuri de raportare:

      • Raportul pe activități
      • Raportul de progres
      • Raportul final
      • Raportul intern
      • Raportul financiar/span>

Prietene, ne bucurăm că ai ajuns până aici!

Sperăm că lecțiile și experiențele trainerilor te vor ajuta în procesul de scriere a cererilor de finanțare pentru cauzele organizației sau comunității tale.

Pentru urmărirea lecțiilor și bifarea răspunsurilor corecte, la adresa electronică indicată în formularul de mai jos, vei primi certificatul de curs.

Mult succes!


[fluentform id=”5″]