Centrul CONTACT a lansat programul reSTART!

Centrul CONTACT, în cadrul Programului de suport instituțional pentru dezvoltarea organizației, finanțat de Suedia, a lansat Programul de dezvoltare a OSC-urilor „reSTART”. Programul va contribui la sporirea competențelor organizaționale a 20 manageri/e, lideri/e și coordonatori/oare de programe din cadrul OSC-urilor începătoare sau în curs de dezvoltare din Republica Moldova, inclusiv UTA Găgăuzia și regiunea transnistreană.
Programul de dezvoltare a OSC-urilor a fost deschis de către Serghei Neicovcen, Directorul executiv al Centrului CONTACT, care a vorbit despre nevoile organizațiilor societății civile și satisfacerea acestora prin intermediul Programului „reSTART”. „Ne bucurăm că am avut o cerere mare de participare a organizațiilor la acest program, iar din cei peste 50 de candidați și candidate, am selectat pe cei/cele mai motivați/te, cu care să lansăm prima ediție a acestui program unic în țară”, a precizat Serghei Neicovcen.
Timp de 8 luni, cei/cele 20 de reprezentanți/te ai OSC-urilor selectați/te, își vor dezvolta cunoștințele și abilitățile în mai multe subiecte, printre care:
- Cadrul organizațional și funcțional al unei organizații;
- Planificare, monitorizare, evaluare și raportare în cadrul unui OSC;
- Managementul eficient al resurselor umane;
- Managementul și planificarea viabilă financiară al unei organizații;
- Promovarea eficientă a imaginii publice, comunicarea externă și parteneriatele în cadrul OSC-ului.
Menționăm că la sfârșitul fiecărui modul, participanții/participantele vor primi o temă pentru acasă, care urmează a fi realizată timp de 2 săptămâni, iar după realizarea acesteia, grupul va beneficia de o ședință de mentorat, pentru a primi răspunsuri la neclaritățile apărute în procesul de lucru. Atât instruirea cât și mentoratul se va desfășura în format online.
Svetlana Busuioc este președinta Asociației Obștești „ActiveWomen„ din Cahul. Odată cu înregistrarea organizației, acum 2 ani, a înțeles că pentru a-și dezvolta asociația are nevoie de mai multe cunoștințe și abilități, motiv pentru care s-a înscris la programul reSTART. „Doresc ca peste 5 ani, organizația pe care-o conduc să aibă un buget mai mare, o echipă profesionistă și o colaborare mai bună cu autoritățile locale, iar pentru a atinge aceste rezultate, am nevoie de cunoștințe în acest domeniu”, spune Svetlana.
De aceiași părere este și Ion Digori, președintele Asociației Obștești „Servicii Sociale Durabile” din Orhei. „M-am înscris la acest program pentru că doresc ca actele organizației să corespundă legislației, să învăț cum aș putea să motivez și mări echipa, să avem mai multe proiecte și rezultate pentru comunitate, atât la nivel local cât și național”, spune Ion.
Prima ediție a programului se va desfășura timp de 8 luni, iar la sfârșitul acesteia, beneficiarii/beneficiarele vor înțelege mai bine cadrul strategic al unui OSC, vor putea să planifice o strategie pentru dezvoltarea unui OSC, vor înțelege mai bine rolul și puterea OSC-urilor în comunitate, vor comunica mai eficient intern, dar și extern, vor eficientiza procesele financiare din organizație etc.