Campania „Săptămâna Națională a Bunătății” la final: 150 inițiative filantropice organizate la nivel național

În perioada 11-17 noiembrie 2024, Platforma pentru Promovarea și Dezvoltarea Filantropiei a desfășurat cea de-a 4-a ediție a Campaniei „Săptămâna Națională a Bunătății”.
Prin sloganul “Bunătatea începe cu tine”, Campania a avut drept scop promovarea filantropiei prin implicarea activă a autorităților locale, agenților economici și ONG-urilor în activități filantropice, încurajând comunitatea să participe și să contribuie în sprijinul cauzelor sociale.
Pe parcursul unei săptămâni, la nivel național, au fost organizate peste 150 evenimente, care au implicat direct aproximativ 3300 de persoane, care au ajutat mai mult de 2000 de beneficiari. Mai multe ONG-uri locale și naționale au lansat acțiuni de colectare de resurse pentru anumite cauze sociale. Astfel, timp de o săptămână, peste 100.000 de lei au fost donați pentru acțiunile lansate în cadrul campaniei „Săptămâna Națională a Bunătății”.
În contextul campaniei, au avut loc și întâlniri între mediul de afaceri, autorități și ONG-uri, în cadrul cărora s-a discutat despre necesitatea unui cadru legal și a unor politici care să stimuleze implicarea filantropică. Tot pe parcursul acestei săptămâni, mai mulți agenți economici au povestit despre implicarea lor filantropică în susținerea unor cauze sociale.
La o cafea despre bunătate
Tradițional, Campania s-a încheiat cu un eveniment special sub genericul „La o cafea despre bunătate”. La această întâlnire au participat peste 50 de reprezentanți ai ONG-urilor, instituțiilor publice și agenți economici care au sprijinit desfășurarea Campaniei.
Acțiunea a fost și o ocazie de celebrare și premiere a inițiativelor și echipelor implicate în Campanie.
Doina Cernavca, președinta Platformei pentru Dezvoltarea Filantropiei:
„Acest eveniment reprezintă mult mai mult decât o simplă întâlnire la o cafea. Este despre a face binele mai bine, mai organizat, și mai eficient.
Ca președintă a platformei, vreau să mulțumesc din suflet tuturor celor care s-au implicat în această săptămână. De fapt, pentru noi nu e doar o săptămână – suntem mereu prezenți atunci când e nevoie.
Suntem o țară mică, dar săritori la nevoie. Deși nu avem resurse mari, știm să folosim puținul pe care îl avem pentru a face o diferență acolo unde este nevoie. Îmi doresc ca eforturile noastre să fie sprijinite mai mult – de către stat, de oamenii care ne pot deschide uși, și de partenerii internaționali care ne pot facilita misiunea.
Campania din acest an a fost deosebit de amplă și frumoasă, cu un număr impresionant de oameni implicați. Cred cu tărie că doar prin implicare putem avea o societate mai bună – una în care copiii merg la școală, iar bătrânii au ce pune pe masă.
Fiecare dintre noi poate fi acel „cineva” care răspunde atunci când apare o nevoie.”
Serghei Neicovcen, director executiv, Centrul CONTACT
„Comunitatea oamenilor cu inimă mare crește cu fiecare an. Fiind deja la a 4-a ediție, Campania demonstrează o extindere impresionantă a comunității de oameni dedicați binelui. Sunt profund impresionat de numărul celor care s-au alăturat – organizații, companii, autorități și persoane pentru care bunătatea este o valoare de bază.
Ne bucurăm că această săptămână a devenit nu doar o tradiție, ci și o platformă care inspiră și mobilizează un număr tot mai mare de oameni să contribuie. Bunătatea, ca valoare, are un impact semnificativ asupra dezvoltării. Avem nevoie de sprijinul celor care pot să ajute acolo unde este cea mai mare nevoie.
Această campanie și-a demonstrat amploarea și capacitatea de a produce schimbări importante pentru țara noastră. E cert faptul că bunătatea nu ar trebui să se limiteze la o singură săptămână – de aceea avem întregul an pentru a face fapte bune demne de urmat.”
Valeria Eni, voluntară, Asociaţia Obştească pentru Protecţia Animalelor fără Adăpost „ALGA”:
„Este primul an în care ne-am alăturat campaniei „Săptămâna Națională a Bunătății”, pe care o vedem ca pe o oportunitate de a arăta că bunătatea se poate manifesta în multe forme. Tot ceea ce facem la ALGA este din dragoste pentru animale, iar această săptămână ne-a oferit prilejul să desfășurăm activități care să evidențieze acest lucru.
Am organizat o acțiune minunată alături de voluntari, care au hrănit și îngrijit câinii adăpostiți în afara orașului. În paralel, am început pregătirile pentru iarnă și am construit cuști, ce urmează să fie pictate de copii. Astfel, transformăm grija pentru animale într-o lecție de empatie pentru cei mici.
De asemenea, am realizat un reportaj despre o bunicuță care, din pensia ei modestă, îngrijește mai mulți câini și pisici din stradă. Povestea ei este o sursă de inspirație pentru noi toți, iar prin această campanie am reușit să strângem fonduri pentru a o sprijini.
Pentru noi, această campanie a fost o ocazie valoroasă de a face cunoscută existența adăpostului nostru și de a demonstra că, prin solidaritate, putem schimba multe lucruri.”
Ion Guștiuc, fondator, Asociația Obștească Europa TIME:
„În săptămâna bunătății ONG-ul Europa TIME a identificat și a încercat să acopere nevoile Spitalului Clinic Municipal de Ftiziopneumologie din Chișinău, unde în prezent se află aproximativ 50 de copii infectați cu tuberculoză. Deși statul alocă resurse importante pentru asigurarea tratamentelor costisitoare și a condițiilor medicale necesare, noi ne-am concentrat pe aducerea unui strop de bucurie în viața acestor copii.
Din cauza tratamentului de lungă durată, copiii sunt internați între 2 și 8 luni, departe de familiile lor și de școală. Acești copii au nevoie nu doar de îngrijire medicală, ci și de oportunități de a învăța, de a se juca și de a se bucura de copilărie. Astfel, grație sprijinului oferit de către peste 20 de antreprenori am reușit să strângem fonduri suficiente pentru a echipa în timpul apropiat sălile de curs cu mobilier adecvat, oferind copiilor posibilitatea să își continue studiile și să nu piardă anul școlar.
Un proiect mare se construiește din contribuții mici, dar constante. Este esențial să cultivăm arta binelui și să educăm generațiile viitoare în spiritul solidarității și generozității.
Prosperitatea în afaceri nu înseamnă doar acumularea de bani și profit, ci și asumarea unui rol activ în sprijinirea comunității. Din păcate, ne simțim adesea descurajați de piedicile puse de stat. Este nevoie de o revizuire a cadrului legal pentru a simplifica procedurile prin care companiile se pot implica în susținerea cauzelor sociale.
Binele ar trebui să fie multiplicat și susținut în fiecare zi a anului.”
Aflați mai multe detalii despre evenimentele desfășurate pe pagina Campaniei „Săptămâna națională a Bunătății”, ediția 4
Campania „Săptămâna națională a bunătății” a fost desfășurată de Platforma pentru promovarea și dezvoltarea filantropiei cu sprijinul poporului american prin intermediul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID Moldova). Platforma întrunește 46 de organizații necomerciale care promovează și desfășoară activități filantropice.
Pentru mai multe detalii despre campanie, vă rugăm să contactați comunicatoarea Campaniei „Săptămâna Națională a Bunătății”, Elena Nofit, la numărul de telefon 069749924 sau e-mail: platformappdf@gmail.com